joi, 25 noiembrie 2010

Cunoaste produsul pe care-l vinzi!



Criza este in plina desafasurare si noi inca n-am invatat sa ne optimizam actiunile, preferand sa imbracam ofertele in poleiala si sa incercam sa le vindem la un pret usor umflat. Au trecut vremurile cand preturile umflate vindeau pentru ca piata crestea vazand cu ochii si pentru ca reclama era cea care lua ochii si confortul cel care nu ne lasa sa vedem si altceva.

Acum consultantul trebuie sa invete sa-si dozeze informatia si sa arunce balastul informational, predand clientului informatia corecta si pretul unde cererea si oferta poate sa formeze piata.

O mare problema este ca frica de pret si a cumparatorilor si a vanzatorilor, care ii determina pe acestia sa nu analizeze o tranzactie cu maturitate si chibzuinta, preferand sa piarda clienti doar, doar, poate creste piata si prinde un tun ca-n zilele bune

In astfel de momente, firmele care au angajati consultanti, trebuie sa-si trieze personalul si sa investeasca in cei care pe termen lung, ofera perspectiva unor vanzatori buni. S-a terminat perioada romantica in care toata lumea se pricepea la vanzari. E timpul ca piata vanzarilor sa se educe si sa imprime incredere in piata. Si aici vorbim de o paleta larga de domenii, de la imobiliare, credite, conturi de dobanzi sau asigurari, pana la investiti financiare de tip Forex sau bursa clasica.

Cateva sfaturi pentru consultantul in plina criza:

  1. Clientul solvabil are priopritate.In momentul in care te arunci intr-o tranzactie trebuie sa livrezi informatia viabila clientului care are lichiditate. Un client multumit inseamna PROMOVARE pentru alti viitori clienti

  2. Comenteaza informat - Nu te apuca sa emiti judecati de valoare despre un produs fara sa-l fi incercat sau fara sa fi citit despre el, sau fara sa il fi vazut. S-ar putea ca cel din fata ta sa cunoasca despre ce este vorba si "sa te citeasca". Si atunci esti un "vanzator slab" in opinia lui

  3. Triaza produsele de vanzare - Este bine ca produsul pe care-l, vinzi sa fie unul stabil pentru piata, altfel risti sa pierzi timp incercand sa vinzi un produs nesigur


In rest, totul tine de capacitatea ta ca vanzator sa "ghicesti" tendintele pietii si sa fii in intampinarea lor mai repede sau mai eficient decat concurenta. Sau (intr-o piata in crestere ca a noastra), unde s-a venit cu solutii imperfecte sa vii cu altele imbunatatite!

Sursa foto: NewsIasi.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu