luni, 13 septembrie 2010

BABY WATCH - independenta parintelui care are un bebelus

Imi aduc aminte ca inainte de a naste sotia mi-am facut o lista destul de lunga cu cele trebuincioase pentru bebe. Ei bine pe lista aceea multa lume mi-a spus:
Pune ma si un Baby Monitor, ca e bun. Stai si tu linistit!

Dintr-o prejudecata sau din neatentie nu l-am pus atunci. Si dupa ce il culcam pe Matei, in fiecare seara mergeam din 5 in 5 minute la usa camerei sa vedem daca plange. Ei bine nu a durat decat vreo 3 luni pana m-am saturat de acest obicei si pana m-am convins, ca si bunicii cand au descoperit televizorul sau radioul, ca BABY MONITORUL nu e un moft. E o "unealta" care ofera parintilor independenta si copilului siguranta.
Nu de alta, dar nu au fost putine cazurile in care unii copii sa ramana cu frici sau cu frustrari, tocmai din cauza ca atunci cand au fost mici au fost uitati plangand de parinti cate o jumatate de ora sau o ora.
Si dupa cum puteti vedea si in lista pe care v-am lasat-o mai sus, exista monitoare simple audio si destul de ieftine, pana la cele video, in care il puteti si vedea pe copil in timp ce doarme. Sigur ca totul tine si de cati bani aveti si de cat de protectivi doriti sa fiti.
Eu unul va pot spune, ca cel simplu si ieftin este super eficient pentru casa noastra. Dar cele foarte ieftine (ca al nostru), nu bat mai mult de 100-150 m. Sigur ca in principiu, nici nu prea e bine sa stai la o distanta mai mare, pentru ca exista cazuri in care copilul viseaza urat si se trezeste agitat. Ei bine, daca nu va plange foarte mult si daca nu si-a facut ciclul sau normal de somnic, este foarte probabil sa adoarma la loc, daca mergeti langa el si il leganati sau il mangaiati. Daca insa va aflati la mai mult de 100 de metri, va dura ceva sa alergati si sansele ca el sa adoarma sunt mai mici
In rest, daca aveti doi copii mici care dorm in aceeasi casa si cate un monitor pentru fiecare, aveti grija ca interfereaza, chiar daca ele nu sunt setate pe aceeasi lungime de unda. Sigur, nu e nevoie de 20 de metri distanta intre ele, insa nici sa nu stea unul langa altul si sa se intersecteze traseele lor de comunicatie cu monitoarele din camerele bebelusilor.
In rest, toate celelalte detalii de care trebuie sa tineti cont, sunt aceleasi ca la orice aparat electronic: baterie, volum, sensibilitate etc. Detalii pe care le stim cu totii si de care trebuie sa tinem cont si in alegerea acestui aparat.
Bafta la ales monitorul potrivit si odihna sau petrecere placuta, in timpul cat copilasii vostrii dorm!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu