sâmbătă, 7 august 2010

Animale de companie - "De ce?" si mai ales "De care?"


In primul rand cel care vrea sa isi ia un animal de companie trebuie sa se analizeze pe el:
- Ce fel de persoana este?
- Cat de multa rabdare are?
- Cat este dispus sa sacrifice din placerile sale si din libertatea sa de miscare pentru a tine un animal de companie?
- Ce fel de om este (agitat, linistit, calculat, aiuri)?
Si in functie de raspunsul la intrebarea anterioara, trebuie sa gasim raspuns la urmatoarea intrebare:
- Ce animal de companie mi se potriveste si ce mi-as dori eu?
Si cateva raspunsuri exemplificatoare ar fi:
* linistea unei pisici cuminti
* agitarea sau supararea unei pisici rele
* sau poate preferati energia unui caine mic, ce pare un perpetuum mobile
* sau poate stilul unuia din cainii mari, cu posibilitati nelimitate de dresaj
* sau poate caldura unui catel vagabond, care se ataseaza rapid de cel care il ia de pe strada si ii ofera un loc caldut si in casa si in suflet.

Dupa care, trebuie OBLIGATORIU sa luam in calcul si spatiul de care beneficiem. Pentru ca e o prostie sa tinem intr-un apartament de bloc un caine lup. Mai bine il eutanasiem direct. Insa pentru un pechinez, apartamentul nu e neaparat o cusca. Sigur ca nici lui nu i-ar sta rau intr-o curte de un hectar, unde va gasi mereu cate cev de facut, insa la cat e de mic si suprafata unui apartament e de ajuns sa fie teren de joaca, intre trei iesiri afara pentru facerea nevoilor si pentru dezmortirea labutelor.

Sau poate cainii si pisicile nu sunt genul vostru. Stati linistiti! Mai sunt si alte animale care pot fi foarte bine "de companie". Si primii care imi vin in minre sunt hamsterii. Sunt mici, multa lume spune ca sunt destul de usor de intretinut, altii zic ca miros rau. Insa daca va duceti la un pet shop, cred ca vanzatorul va poate da toate detaliile. Sigur ca nu o sa va spuna prea multe dezavantaje, ca el vrea sa ii vanda, insa le puteti citi si voi printre randuri.

Alegerea unei broaste testoasa. Insa nu va faceti iluzii ca veti avea un animal de companie greoi, pe care il puteti urmari usor. Se ascunde destul de repede pe sub cate un pat sau cate un sifonier si o csoateti greu de acolo. Insa in principiu sunt interesante si foarte distractive mai ales pentru copiii mai mititei care se vor ruga de ele cu cerul si cu pamantul sa scoata capul din carapace ca sa le vada.

Iepurii sunt frumosi, pentru ca sunt pufosu. Insa fac multa mizerie si rod cam tot ce prind aproape la fel de tare ca hamsterii. Mie unul nu imi plac, dar asta depinde de gusturi.

Categoria pasari
Papagalii sunt cei mai intalniti. la ei dezavantajul CLAR e zgomotul. Sigur ca se rezolva cu sacul pe colivie. Insa mie mi-a ramas in minte un papagal pe care l-am avut la 12 ani si care manca cu mine din farfurie sau care mi se punea pe umar si se gudura ca un catelus. Sentimentul e unic si iti poate lasa niste amintiri SUPERBE. NU mai vorbesc de faptul ca ii poate face pe copii niste mari iubitori de animale si le poate modela foarte frumos personalitatea.

In rest ar mai fi gaini, rate, gaste, dar pe care eu nu le accept in casa, pentru ca mi se pare ca locul lor e pe batatura, asa cum le-am vazut dintotdeauna.

Daca tot sunteti la capitolul analiza, pentru a nu scapa nici un aspect din vedere puteti viziona un pic mai atent emisiuni despre animale de comapnie de pe la Animal Planet (mie nu imi vine in cap acum decat aia cu Cezar si cainii, insa cred ca mai sunt cu siguranta si altele)
Bafta la ales animalul de companie si sa aveti parte de amintiri superbe!
Andrei

Sursa foto: Piciulici.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu