miercuri, 23 iunie 2010

MULTUMESC in TRAFIC


Am avut de curand experienta trecerii prin Olanda. Si am venit de acolo bulversat, dupa ce am vazut ca un taximetrist a stat 15 minute dupa unul caruia i se stricase masina. Omul credea ca partenerul de trafic vorbea la telefon pentru chemarea unei masini de SERVICE. Insa dupa 15 minute, vazand ca nu s-a intamplat nimic, a dat scurt un claxon, pentru care tot el s-a rusinat si s-a dus sa il intrebe pe ala ce se intampla si cat mai dureaza pana elibereaza drumul
Dupa care tot Olanda mi-a dat o plama "grea". In unele orasele de provincie toate autivehiculele, indiferent ca sunt camioane, autobuze sau buburuze mici de masini, se opresc pentru a da prioritate (Atentie mare!!!) BICICLETELOR. Da! Ati auzit bine. Bicicletele au prioritate. Si soferii respectivi nu injura de mama focului, nu claxoneaza, nu strang din dinti a amenintare, pentru ca au inteles clar, ca fiecare biciclist in plus inseamna un loc liber in trafic, mai putina poluare si (de ce nu!) un exemplu bun pentru cei ce vin din urma.
Si totusi la noi oare chiar nu exista nici macar "un inceput de Olanda"? Sincer sa fiu, am vazut. De exemplu acum doi ani, cand am fost in "saptamana de miere" la Baile Herculane, am vazut de multe ori cum si ziua si noaptea, soferii aprindeau avariile, cand vedeau ca se apropie un obstacol ce necesita reducerea consistenta a vitezei (reparatii la sosea, un mic ambuteiaj si altele). Iar acum doua luni am vazut din nou MULTUMIRI la trecerea prin Brasov. Nu foarte multe, pentru ca si prin Brasov sunt o gramada de agitati asemanatori cu cei din Bucuresti
Si totusi care ar fi SOLUTIA? Pai sa fim fiecare din noi OAMENI in trafic. Sa OFERIM, fara a astepta ceva in schimb. Sa nu ne suparam pe cei care cred ca soseaua este un fel de "propria gradina", pentru ca pe aia nu ii putem schimba. Iar plata cu "aceeasi moneda" nu ii va schimba. Insa exemplul bun poate isi va gasi locuri in care sa se prinda
In speranta ca OPTIMISMUL meu este contagios si mai ales ca poate exemplele bune in trafic sunt contagioase, eu va aprind "luminile de avarie", pe post de MULTUMESC!

PS: daca doriti sa cititi si alte pareri despre Olanda si biciclete va invit sa aruncati un ochi la Raluca Hritcu pe blog: Raluca Hritcu - Cu trenul prin Olanda

Sursa foto: grosseck.blogspot.com - Multumesc. Thank You

3 comentarii:

  1. Ai perfecta dreptate dar, cu parere de rau, trebuie sa iti spun ca puterea exemplului nu mai functioneaza de mult in aceasta bucata de pamant ce se vrea a fi numita tara.

    RăspundețiȘtergere
  2. Se stie ca speranta moare ultima, sa speram ca o sa se trezeasca spiritul civic si in noi.

    RăspundețiȘtergere
  3. La noi o sa se intimple ca in Olanda cind n-om mai fi alienati, vom scapa de frustrari si de egoism venal. Din pacate, Romania se transforma tot mai mult intr-o uriasa Balaceanca.

    RăspundețiȘtergere