joi, 10 iunie 2010

Avioane, Nemtii si aroganta "inaltimilor"!


Sal'tare
Astazi am chef sa va povestesc despre nemti si avioane.
In cele doua razboaie mondiale nemtii au adunat in super-echipe niste super-specialisti in ale aviatiei si au dat nester unor minuni ca Horten 2-29, pe care National Geographic impreuna cu specialisti de top acum se chinuiesc sa le descopere. Evident ca Horten-ul a fost pana acum ascuns de ochii lumii intr-o baza secreta americana, ca doar furtul de idei e practica noii ere
dar sa ne intoarcem la nemti. In perioada interbelica Heinkel-ul, Mercedes-ul si BMW-ul faceau cu totii motoare pentru avioane. Si cresterea lor i-a facut pe cei de la Mercedes sa devina AROGANTI si sa spuna ca traducerea semnului lor ar fi:
NOI CONTROLAM TOT CE SE INTAMPLA IN AER, PE APA SI PE PAMANT

Si auzind asta nu poti sa nu te bucuri ca germanii au fost cei invinsi in cele doua razboaie. Insa si cand vezi ca tot ceea ce s-a intamplat "dupa", a fost de fapt folosirea tuturor acelor solutii gasite de ei in constructia motoarelor de avion, fara ca ei sa primeasca macar un cap de ata. Si ar mai fi ceva interesant de spus.
CAPITULAREA GERMANIEI A AVUT PRINTRE ALTE CONDITII SI INCETAREA CONSTRUIRII DE AVIOANE SAU MOTOARE PENTRU AVIAOANE

Si uite ca nici acum asta nu se intampla asta la ei. Oare la incheierea razboilui s-o fi pus si vreo clauza de 100 de ani, pentru ca mie tare mult mi-ar placea sa ii mai vad lucrand cu sarg si scotzand minuni asa cum doar ei stiu sa o faca.
Andrei... ;)
Sursa foto: AboveTopSecret.com

6 comentarii:

  1. dude,
    daca nu ai citit istorie, nu te apuca sa scrii despre ce nu stii:) tot articolul e fals. probabil l-ai preluat de pe un site de teoria constipatiei.

    hai ca imi pierd timpul explicand. si daca nu ma crezi, poti intra pe orice forum de aviatie sau de istoria WW2, si ti se vor da aceleasi raspunsuri de catre oameni care chiar au citit istoria din surse corecte.

    deci:

    1. Horten IX ( sau Ho 229)
    avion tip aripa zburatoare, facut din lemn pe structura de tevi de metal. nimic secret, nimic deosebit, a zburat de cateva ori, nu s-a dovedit a fi prea stabil.
    americanii au capturat un exemplar si l-au tinut la Smithsonian, in hangar (deci nu in expozitia de avioane), deoarece nu a fost restaurat. deci nicidecum baza secreta, ci in hangarul muzeului. se lucreaza de cativa ani la restaurarea lui.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Horten_229

    "specialistii de top inca se chinuie sa descopere secretele Hortenului".
    bullshit.
    conceptul de aripa zburatoare exista de la inceputul aviatiei:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_flying_wing_aircraft
    Northrop, firma americana, a facut avioane (prototipuri)mai avansate decat fratii Horten, in aceeasi perioada:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_YB-35

    singura chestie ciudata la Horten 229 e ca lemnul stratificat e combinat cu ceva carbon, reducandu-i semnatura radar.

    daca un avion arata ciudat, nu inseamna ca e super duper tehnologie de top, pe care nu reusim inca sa o descifram dupa 60 de ani.

    o aripa zburatoare intr-adevar impresionanta, ca si design si tehnologie, e B2 Spirit: http://en.wikipedia.org/wiki/B2_Spirit


    2. e interzis si azi sa construiesti avioane in germania.
    bullshit.
    a fost interzis timp de vreo 10 ani dupa ww2.

    uite lista de firme ce produc avioane (militare) dupa WW2:
    Dornier: http://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_Flugzeugwerke

    Messerschmitt Boelkow Blohm: http://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt-B%C3%B6lkow-Blohm

    Eurofighter: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurofighter_GmbH

    Panavia Tornado: avion multirol facut in colaborare cu englezii si italienii: http://en.wikipedia.org/wiki/Panavia_Tornado

    Eurocopter: elicoptere, in colaborare cu franta: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter


    ------------

    daca vrei sa vezi avioane extraordinare, care nu au depasit stadiile de proiect, macheta sau prototip, vezi aici: http://www.luft46.com/
    atat americanii, cat si rusii au copiat cat au putut in anii 50. inginerii nemti au ajuns in SUA si URSS si au lucrat ptr programele lor aviatice si spatiale. cel mai bun exemplu e Wernher von Braun http://en.wikipedia.org/wiki/Wernher_von_Braun

    ------------

    logoul Mercedes:
    oh please. Firma Daimler, inainte sa se uneasca cu Benz prin anii `20, facea motoare ptr avioane, masini si vapoare. deci stea cu 3 colturi. ei chiar dominau teritoriile astea dpdv al motoarelo. nicidecum Daimler nu vroia sa domine teritoriile dpdv militar.


    concluzie:
    citeste istoria din surse credibile, nu din speculatiile de pe situri de teoria constipatiei.

    RăspundețiȘtergere
  2. si revin un pic, sa iti arat cat de profesionisti sunt cei de la Nat. Geographic.
    nici macar nu au nimerit denumirea corecta a avionului dupa care au facut o replica:
    http://news.nationalgeographic.com/news/bigphotos/80316217.html
    ii zic Horten 2-29. denumirea reala e horten 229.
    un mic search pe Wikipedia si ar fi aflat numele real. asta ca sa vezi cat de profi lucreaza :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Ohooo, Szek tare omule tot ce ai scris aici si cred ca ar trebui sa dezvolti subiectul numit ISTORIE pe blogul tau - http://oftica.blogspot.com/ . Chiar daca probabil te voi citi doar eu si inca 2 ametiti acum. Dar poate ca in viitor vor mai fi pasionati care sa aprecieze valoarea spuselor tale, sa bage la cap si sa inteleaga! ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. contul ala a fost creat sa vad cum functioneaza backendul blogspot:)
    nu am avut si nici nu am pretentia sa reprezinte altceva decat un test comparativ cu wordpress :) din momentul testului nici nu am mai intrat acolo, deoarece nu m-a convins sa renunt la platforma wordpress.

    un site care ma reprezinta e asta: www.idflieg.com
    e documentarea foto facuta de mine la avioane rare din WW1 de prin diverse muzee europene.

    am fost cam nesimtit in primul post si te-am luat de sus, pentru ca ma dispera teoriile astea de conspiratie si a fost un raspuns rapid. imi cer scuze. chiar te rog sa editezi/stergi primul paragraf, e total aiurea.

    restul e valid, iar critica la adresa NatGeo ramane in picioare.

    RăspundețiȘtergere
  5. D-ul Szek,

    Am intrebat un britanic ce inseamna sigla de la Daimler.
    Raspunsul a fost destul de arogant: Suprematia pe AER, APA SI PAMANT pierduta in doua razboaie! ;)

    Aroganta nu cred ca va caracterizeaza.

    Minunile inginerilor germani, englezi, americani,etc ca efort de razboi, in 6 ani au propulsat pragul tehnologic al omenirii cat in 50 de ani de pace.

    Nu este un secret faptul ca la baza multor domenii ca aviatie, aerospatiale, metalurgie, constructii de masini, maritim, etc. pionieri ai Germaniei, au constribuit in mod substantial.

    Comentariul meu este unul general, insipid pentru unii sau altii. Nu o sa intru in detalii fiindca nu vreau sa epatez.

    Bineinteles unii pot sa re/descopere "artefacte" ale unor vremuri apuse, din teorii ale conspiratiei... De oriunde ai incerca sa gasesti amanunte, toate sunt denaturate spre a alimenta diversi nostalgici.

    O premisa sigura este faptul ca invingatorii intotdeauna scriu Istoria.

    NatGeo & Discovery, in stilul britanic cum ca ei au descoperit-o si pe mama, au facut un documentar despre un avion dezvoltat de nemti in cea mai tulbure perioada a sec XX.

    Un subiect extravagant. Atat.

    RăspundețiȘtergere
  6. nu contest ca nemtii au adus contributii extraordinare la dezvoltarea tehnica. primul avion cu reactie si primul bombardier cu reactie functional. primele rachete sol-sol. primele rachete ghidate aer-aer, aer-sol. primele tancuri cu echipamente in infrarosu, primele submarine intr-adevar moderne (tipul XXI), etc etc.

    problema e ca asta le-a adus si caderea. au investit prea mult in prea multe cercetari, variante, idei, etc. rusii si americanii au dezvoltat cateva tipuri standard de vehicule, avioane, si le-au produs in serie, la costuri mici, cu eficienta mare de tot.

    tancurile T34 erau facute in fabrici de tractoare. turelele erau turnate in matrite de nisip. nu erau vopsite, nu erau grunduite, nu aveau super siteme optice Zeiss, etc. erau inferiaore unui Tiger sau Panther, dar un Tiger o cam lua in freza de la 3-4 T34. si costa cat 5 T34.

    americanii aveau atatea avioane, ca preferau sa le arunce peste bord pe portavion cum aveau o defectiune mai majora, ca sa nu incurce.

    dar de la avioane experimentale nemtesti pana la minuni ale tehnicii, ale caror secrete nu le putem intelege nici macar azi, e o cale luuuuuuuunga.

    exista teoria constipatiei cum ca nemtii au facut OZNuri si au facut o baza pe luna:)) baza cica ar exista si azi....
    asta se cam bate cap in cap cu cealalta mare teorie cretina, cum ca americanii nu au ajuns vreodata pe luna :))

    RăspundețiȘtergere