marți, 2 noiembrie 2010

Foc si apa contra rugina, dar si solutii moderne


Acum ceva vreme m-am mutat de la bloc la casa si am inceput sa invat sa repar diverse chestii prin curte.

Dupa ce am terminat de aranajat casa si spatiul propriu zis de locuit, am ales sa aranjez un pic curtea, plina de vita de vie si spalieri pentru vita de vie. In acest demers de castigat spatiu, pentru a crea senzatia de curte mai mare, m-am lovit de problema tevilor ruginite si care nu se puteau desface. Batranul care locuise inainte, fusese un gospodar desavarsit si crease un sistem de tevi prinse intre ele prin coliere rotunde cu filet si suruburi care sa fizexe barele transversale pentru sustinerea corzilor de vita-de-vie. Rugina care a patruns in coliere a facut aproape imposibila desfacerea tevilor. Am reusit sa le desfacem intr-un final utilizand doua chei franceze / moxuri - unul pentru fixare si celalalt pentru desfacere propriu-zisa

Noroc cu tata care si-a adus aminte de pe vremea cand desfacea suruburile la camion si am incins tevile cu colierele pana la inrosire si apoi le bagam rapid intr-o galeata cu apa rece. Fierul fierbinte dilatat si mai apoi contractat rapid rupe acea strangere puternica creata de rugina dintre cele doua tevi.

Sigur solutia aceasta este buna atunci cand vorbim de ansambluri mari de prindere sau de sustinere gospodareasca. Insa acelasi tip de probleme pot fi intalnite la ansamble de directie la masina sau la SDV-uri (scule, dispozitive si verificatoare) la care nu mai putem pune flacara, pentru ca vorbim de echipamente calibrate. Ei bine in aceste conditii suruburile si piulitele trebuiesc bine unse cu WD 40 (pe care il gasiti in toate supermatket-urile mari) sau de Feruginol sau prin lasarea in apa a respectivului ansamblu. Dupa care trebuie multa rabdare si incercari dese de desfacere, pentru a tensiona usor, usor legatura dintre ele.

Sursa foto: WD40.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu