vineri, 5 noiembrie 2010

Colesterolul intre stres, sport si alimentatie


Traim o viata pe fast-forward si esti obligat sa te misti repede pentru a nu ramane in urma societatii. Ne hranim pe fuga(fast-food), zi de zi facem tot mai putin sport si ne acumulam energii negative multe din infrangeri minore, toate astea adunate se regasesc in nivelul colesterolului.

Ce este colesterolul?
Colesterolul (C27 H46O) este un alcool organic, sterol, identificat in membrana celulara si in tesuturile organismului si transportat in sange. Termenul provine din grecescul chole (bila) si stereos (solis) plus sufixul „ol”, fiind identificat în calculii colesterolici in anul 1784. De regula, el nu se absoarbe prin alimentatie, ci se sintetizeaza in oragnismul animal. Se concentreaza la nivelul ficatului, maduvei spinarii, a creierului dar si la nivelul placii de aterom, conducand la ateroscleroza. Colesterolul are un rol important in organism, numeroase procese biochimice avandu-l drept precursor. Hiperproducerea de colesterol (cel din lipoproteine de mica densitate) este asociata cu afectiuni vasculare: accidente vasculare cerebrale, cardiace, oculare s.a., periclitante pentru viata.

Sursa: ro.wikipedia.org


Colesterolul este o substanta importanta pentru organism, produsă de ficat si care este responsabila de formarea membranei celulelor si a anumitor hormoni.

Persoanele care au un colesterol marit sunt potentiale candidate la atac de inima. Cresterea nivelului de colesterol se datoreaza in special unei alimentatii bogate in grasimi

Cum putem reduce nivelul de colesterol?

In primul rand trebuie echilibrata alimentatia prin reducerea nivelului de produse de origine animala din meniul zilnic. Astfel trebuie redus consumul, pe cat posibil, de alimente de origine animala: oua,carne; lactate; sunca; lapte nedegresat, dar si uleiurile de tip vegetal de palmier si cocos, care au un contin ridicat de grasimi saturate

Avand in vedere ca predispozitia la un nivel ridicat al colesterolului poate fi mostenire genetica, societatea a descoperit o serie de remedii naturiste care ajuta la scaderea acestuia:


  • Lecitina. Reduce nivelul sanguin al colesterolului si converteste colesterolul si alte lipide in substante hidrosulubile, contribuind astfel la eliminarea lor din organism.

  • Fibre vegetale. Fibrele vegetale impiedica difuzarea colesterolului in sange, prin fixarea lui.
    Consumati fructe, legume si cereale in fiecare zi. Regimul zilnic alimentar trebuie sa fie compus din cel putin 30 g de fibre

  • Vitamine B6, B15 si B3. Sunt recunoscute pentru efectul lor de diminuare a colesterolului. Ele se regasesc in germenii de grau, drojdie, tarate


  • Vitamina E. Nu trebuie sa lipseasca din organism, putandu-se asimila din semintele de floarea soarelui, florile de sofran si uleiul de soia


  • Seminte de coriandru. Se consuma regulat un decoct din seminte de coriandru pentru a reduce colesterolul daunator. Se fierb 2 linguri seminte de coriandru si se strecoara dupa racire. Se consuma de 2 ori pe zi din aceast decoct


Colesterolul depinde si de echilibrul energetic, reflectat de greutatea corporala, de varsta, de activitatea fizica, de nivelul hormonului estrogen (femei). Pentru a lupta impotriva acizilor grasi si prevenirea acumularii lor in ficat este nevoie sa faceti activitate fizica, Insa nu vorbim de plimbat in aer liber si nici de sport de performanta, ci ma refer la sport facut la nivelul amator care sa solicite corpul, dincolo de limita de confortabilitate. Iar plimbarile in aer liber, relaxate, nu reprezinta o activitate care sa treaca dincolo de aceasta limita.

De ce e necesara trecerea acestei limite? Pentru ca doar astfel se ard grasimile si se activeaza acizii ce neutralizeaza sau transforma colesterolul.

Sursa foto: The Herb Companion

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments : on " Colesterolul intre stres, sport si alimentatie "

Trimiteți un comentariu