luni, 18 octombrie 2010

Socializarea - in comunicarea directa cu clientii si in ON-LINE


Multa lume descopera sau au descoperit internetul si beneficiile pe care le aduce el in munca de promovare a serviciilor sau a produselor pe care le vand. Acum 10 ani, cand am descoperit netul si mai ales acum 4 ani cand am descoperit blogul si paginile de internet sau blogurile de promovare ale unor servicii sau produse, am vazut diverse modalitati de a crea campanii, advertoriale sau virale pe internet, ce reprezentau uneltele promovarii. Si dupa o perioada am descoperit termenul de SOCIALIZARE. Asta insemna atunci intrarea in contact cu cei care puteau fi potentiali clienti, prin intermediul comentariilor lasate pe blogurile lor personale, pe cele de companie, prin dialog pe mail sau prin intalnirea face-to-face in cadrul diverselor manifestari despre on-line sau despre produsele pe care le promoveaza.

Intre timp, de atunci si pana acum, ca urmare a aparitiei acestei nevoi de comunicare, au aparut canale de socializare gen Twitter, Facebook, Netlog sau (pentru cei care au si promovare prin content video) YouTube sau Trilulilu si lumea a inceput sa foloseasca la greu aceste canale. Doar ca numai unii au avut succes. De ce? Pentru ca au facut comunicarea asta tinand seama de anumite reguli, care cred ca pot fi baza de la care poate porni orice om care face promovare de produse sau servicii:
  • Informatiile pe care le oferi nu trebuie sa fie vagi, pentru ca pe net nu sunt doar nestiutori. Sigur ca la o discutie in fata unui grup sau fata in fata cu un client care stii ca nu cunoste toata piata sau toate produsele, poti sa scapi cu asa ceva si sa ai si succes, insa ceea ce lasi pe net ca si informatie de promovare, daca e vaga, nu e bine deloc

  • Informatia trebuie sa fie verificata si temeinic argumentata. Pentru ca mai nou toate paginile au posibilitatea de a lasa comentarii sau de a interactiona cu clientii. Sigur ca exista posibilitatea de a sterge comentariile care nu sustin serviciul / produsul. Insa in acealsi timp exista si forumuri (pe orice domeniu) si e posibil ca odata cu stergerea a 2 sau 3 comentarii pertinente sa ai parte de niste reactii pe acolo care sa iti afecteze serios credibilitatea pe piata

  • E bine ca tu sa ai incredere in produsul respectiv. Increderea ta in el, rezolva aproape jumatate din munca de convingere a unui client, pentru ca in cele mai multe cazuri ATITUDINEA "face toti banii"

  • Un alt lucru la care trebuie sa fiti atenti e felul in care transmiteti informatia. IMAGINEA conteaza, pentru ca (fie ca vrem sa recunostem sau fie ca nu vrem sa recunoastem) fiecare din noi suntem sau ne lasam inselati de aparente. Asa ca pozele, filmele si orice alt fel de elemente grafice care iti creeaza imaginea, trebuiesc alese cu grija si conform cu serviciile, produsele sau cu ideologia companiei

Cam atat, la o privire generala. O sa revin si cu detalii legate de unele din mediile de socializare de care vorbeam mai sus.

Sursa foto: Giz.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu