miercuri, 29 septembrie 2010

Managementul echipelor


Fie ca vorbim de treburi in gospodarie, de realizarea conexiunilor in cadrul jobului sau de evenimente familiale (nunta/botez/petrecere), intotdeauna ne lovim de ideea de "organizare" a unur actiuni (in prima faza), dar in principiu si la baza, de un management al echipei.
Si nu vreau sa ma dau cunoscator, insa ca un om simplu, pot sa vada numite aspecte, care poate unui specialist in RESURSE UMANE ii scapa. Si nu intetionat, ci datorita faptului ca fara sa vrea, specialistul se lasa furat de anumite tipare. Pai si daca tiparele sunt un lucru rau, de ce sa nu scapam de ele? Pentru ca ajuta atunci cand e nevoie de a fi rapid si de a oferi o solutie de compromis. Dar sa nu ma pierd in cuvinte si sa va spun ideile, scurt si inginereste, cu liniute de la capatul randului:
  • Atunci cand organizezi o echipa, tine cont si de parerile celor din jur. E foarte posibil ca in momentele cheie, acolo sa gasesti cele mai geniale solutii. In acelasi timp, fa in asa fel incat sa nu te lasi doar in baza echipei, pentru ca s-ar putea ca ei sa simta slabiciunea asta si sa te trezesti la un moment dat, ca esti deja in afara "jocului"

  • Adapteaza munca echipei si metodele de lucru sau de comunicare continuu, in legatura cu tot ceea ce poate fi folositor pentru evolutia relatiilor si pentru dezvoltarea personala a fiecarui membru al echipei

  • Cand scopul colaborarii unei echipe este acela de a oferi un serviciu pentru altcineva (persoane fizice, juridice sau alte echipe), important este ca tu si/sau echipa sa identificati si sa satisfaceti foarte bine nevoia/le lor si nu sa fiti voi foarte multumiti de calitatea/forma serviciului oferit

  • Desi e bine ca cei din echipa sa se cunoasca foarte bine, pentru ca in momentele cheie sa se elimine timpii morti (pentru ca ei deja se intuiesc unii pe altii si sunt capabili sa se completeze foarte bine in momentele acelea), e bine ca relationarea sa aibe o bariera
    (* Exemplu daca te-ai indragostit sau daca te-ai inrudit prin alianta sau daca pur si simplu s-a creat o relatie mai stransa cu un membru al echipei, nu renunta nici la echipa, nici la persoana respectiva, pe moment. Insa in timp incercati sa schimbati echipa sau pozitia in cadrul companiei, pentru ca relationarea voastra un pic mai speciala decat cu ceilalti membrii ai echipei, dauneaza chiar fara ca voi sa va dati seama. Nu mai puteti fi obiectivi in luarea deciziilor)

  • O echipa (ca si noi oamenii obisnuiti) are intotdeauna nevoie recunoasterea meritelor sau acceptarea infrangerilor. dar ei mai au nevoie de ceva. Trasarea unor target-uri si a unor dead-line-uri. De ce? Pentru ca in comparatie cu o persoana, o echipa nu poarte fi la fel rabdatoare. Ea e dinamica si simte nevoia sa stie mereu unde se afla. In asta consta echilibrul ei si doar astfel o poti tine sub control

Cam atat din perspectiva unui "jucator" de echipa!
Sursa foto: Traininguri.ro

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments : on " Managementul echipelor "

Trimiteți un comentariu