luni, 31 mai 2010

Investitii financiare versus depozite


Mult timp m-am luptat cu mentalitea invatata de la parintii mei si nici acum nu am omorat de tot "pensionarul" din mine, uneori imi place sa risc si mi-as dori sa am puterea financiara de a-mi testa puterea si de a ma educa prin piedere, insa de cele mai multe ori ma trezesc in impasul de a alege riscul pe care as vrea sa mi-l asum pentru un castig mai mare.

In facultate am descoperit piata bursiera de tip Forex(Foreign Exchange- Piata de schimb de valute) si am inceput sa inteleg anumite concepte care apartin de mediul investitional. Am intalnit de-a lungul perioadei care a trecut de la primul text citit despre forex tot felul de modele de investitori si diverse modele de povesti investitionale care au avut menirea de a-mi arata ca se poate si altfel decat prin batranul CAR sau Depozite bancare, doar ca trebuie sa-ti asumi un risc.

O investitie intr-un astfel de pachet nu se masoara in profit/pierdere ci in riscant/neriscant. E important ca inainte de a face investitia sa-ti faci o introspectie asupra persoanei tale si a aversiunii tale spre risc.

Eu spre exemplu fac parte inca din profani pietei care aplica strategii dupa ureche fara a avea rabdarea de a asculta de semnale false sau semnale pozitive ale pietei. Tine de mine si de faptul ca totdeauna am incercat sa gasesc puterea de a face profit din "banii de paine". Gresit!!!!Niciodata sa nu ai sperante de castig din investitia banilor direct necesari pentru acoperirea nevoilor primare din piramida lui Maslow generata de traiul tau.

Piata investitionala romaneasca nu stie sa piarda, nu stie sa riste, s-a obisnuit doar cu un castig minim, dar sigur. e important ca o societate cu o clasa de mijloc formata sa-o scoti din zona de investitii unidrectionate spre imobiliare si sa le oferi perspectiva investitionala bursiera. Cred cu tarie si putere ca arbitrajul unei economii il face clasa de mijloc, daca aceasta supravietuieste si ofera perspectiva de a sui si cobora in functie de efortul depus atunci economia respectiva e functionala.

Fara o clasa de mijloc investitoare in pachete de risc mediu sau mare, o economie nu poate supravietui si nici evolua.

Sursa Foto: Enciclopedia interactiuni.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu